PETRO-CANADA Supreme Synthetic C3-X 5W-30 5L

Končí za 00:27:35

Doprava zdarma

Hodnocení: 4.70 / 5 4.7 / 5 (13 hodnocení)

Plně syntetický špičkový motorový olej pro nejmodernější naftové, benzínové a LPG motory osobních a lehkých užitkových vozidel s LONGLIFE servisním režimem.

Zobrazit podrobnější popis

Výrobce:Petro-Canada
Kód:P-C SUP00302a
EAN:055223030150

skladem

Na prodejně: ano
Na expedičním skladu: ano

1.475 Kč

Další varianty produktu

PETRO-CANADA Supreme Synthetic C3-X 5W-30 60L

16.843 Kč

skladem

Olej od světového výrobce základového oleje s čistotou 99,9% - kvalita bez kompromisů!

Motorový olej Petro-Canada Supreme Synthetic C3-X 5W-30, 5L

Specifikace: SAE 5W-30, ACEA C3/C2, API SN, MB 229.51, VW 504.00, VW 507.00, BMW LongLife 07, Porsche C30

  • Plně syntetický motorový olej pro nejmodernější naftové (vznětová), benzínové (zážehové) a LPG motory osobních a lehkých užitkových vozidel s LONGLIFE servisním režimem.
  • Zajišťuje špičkovou ochranu motoru během velmi nízkých i vysokých provozních teplot, efektivně šetří palivo a prodlužuje životnost všech součástí motoru.
  • Minimální tvorbou popela příznivě ovlivňuje činnost katalyzátorů a filtrů pevných částic DPF a FAP nejnovějších vozidel.

Jsou navrženy k vysoce efektivnímu mazání nejmodernějších benzínových, dieselových, CNG a LPG motorů u osobních a lehkých užitkových vozů. Jsou vytvořeny na patentovaném Petro-Canada HT křišťálově čirém základovém oleji, jehož čistota je 99,9% - nejčistší základový olej světa doplněný velmi výkonnými aditivy. Toto složení garantuje vyjímečný výkon v širokém rozsahu teplot a maximálně ochraňuje motor před tvorbou karbonových úsad. Díky reduktorům tření zajišťují nižší spotřebu paliva o 0.9 až 2.0% než motorové oleje bez reduktorů tření, díky tomu splňují poslední výkonnostní normy na úsporu paliva API Energy Conserving.

Petro-Canada Supreme Synthetic C3-X 5W-30 se díky svým excelentním vlastnostem řadí mezi nejkvalitnější mazivo na současném světovém trhu a je oficiálně schválen k použití od vozidel koncernů Mercedes-Benz, BMW a VW.

Pohled odborníka:

Oleje jsou obrovský světový byznys, důležité je přesvědčit klientelu a udělat líbivé promo, ale skutečná kvalita často pokulhává. Vše je to jen propočítaný byznys, nic víc, proto je dobré se držet značek, jejichž oleje v všeobecném povědomí opravdu fungují a jejich cílem je skutečná kvalita a spokojený zákazník. My touto cestou jdeme a zásadně doporučujeme všem našim klientům to nejlepší na trhu, a to bez ohledu na to o jakého výrobce se jedná.
 
Funguje to v principu tak, že velké olejářské firmy mají vlastní rafinérie pouze formou podílenství na nich, a tudíž je základový olej u spousty značek stejný - protože jde z jedné společné rafinérie. Jde o to, že společnost ušetří, proto se to i řeší tímto způsobem a olej v podstatě mají pak stejný jako další podílníci a pouze ho aditivují vlastní technologií, dávají své obaly, své etikety a určují cenu - což je běžný postup.
 
Ale přední firmy, jako je právě zmíněná Petro Canada, mají vyloženě vlastní rafinérii, tím pádem i vlastní základový olej a tudíž nad ním mají naprostou kontrolu, co se výchozí kvality týče a nikomu ten olej nepřeprodávají, ani se o něj s nikým nedělí - tudíž je pouze jejich. A o ten základový olej jde, na něm se staví vše, a pokud nemáte opravdu kvalitní základ, tak to žádná aditiva nedoženou. (Ono totiž spousta lidí ani neví to, že základový olej je typově jen jeden a až aditivy se řeší jeho viskozita a vyrábí se z jednoho základu 0-30, 10-40, 5-50, atd....) Takže drtivá většina firem mají společný základový olej s dalšími, protože je to výrazně levnější a je pouze rozdíl v aditivaci a výsledném obalu na pultech.
 
Ale ta špička má prostě výhradně svojí rafinérii, svůj vlastní základový olej, nikomu ho nepřeprodávají, s nikým se nedělí a mají tak v ruce to nejdůležitější - kvalitu a čistotu základového oleje, kterým se odlišují od ostatních prodejců + pochopitelně mají vlastní špičková aditiva, čímž se posouvají výrazně před konkurenci svou celkovou kvalitou zpracování.
 
Petro-Canada, což je jeden z cca 5 výrobců základového oleje na světě, jde pro svou potřebu ještě dále v rafinaci základového oleje. Oni, když už jsou ve fázi stavu základového oleje na úrovni, kterou ostatní mají danou jako O.K. pro aditivaci a expedici, tak oni pokračují dále v rafinaci a z oleje totálně odloučí kompletně síru, fosfor a fosfáty. To jsou právě ty  látky, které jsou zodpovědné za tvorbu popela, a to zásadním způsobem. Petro-Canada základový olej ale vyčistí na úroveň 99,9% absolutní čistoty - tento základ je tedy tak čistý, že je poživatelný i pro člověka - můžete tudíž jejich základový olej i vypít a nic se Vám nestane.
 
A to už nemá nikdo, to je zásadní know-how v tomto segmentu, kterého nikdo nedosahuje a tím se zásadě liší oproti všem konkurentům, a tím také jejich oleje zajišťují maximální čistotu a ochranu všech dotčených systémů motoru, čemuž napomáhá i použití vlastních špičkových aditiv. Petro-Canada má i své vývojové tribotechnické laboratoře, kde pracuje cca 25 lidí, kteří se zabývají pouze vývojem a testováním olejů a aditiv a do tohoto centra se vkládají miliony dolarů, aby byl tento olej tím nejlepším na světě. Stát Kanada chtěla dokonce tuto firmu koupit a znárodnit, aby celkově obohatila celý stát, ale v konečné fúzi na její cenu nedosáhli, protože hodnota se pohybovala kolem 45 miliard dolarů, a tak se stala dceřinou společností gigantické firmy Suncor. Jsou prostě úplně jinde, oproti všem! Prostě TOP oleje, bez debat!!
 
Kvalita oleje:
 
Zásadní veličinou u oleje je jeho kvalita, kdy mají lidé obecně pocit, že všechny oleje jsou stejné a musí pouze splňovat normu automobilky. Je to velice rozšířená desinformace, protože rozdílnost kvalit olejů na trhu je velice zásadní faktor, a to právě v přítomnosti nežádoucích látek, které se na tvorbě úsad, ale i stavu celkového agregátu uvnitř, podílí nejvíce.

V Evropě se směrnice řídí normou ACEA, kde je nejčastěji u moderních vozů vyžadována C3. Tato norma udává maximální hodnoty procentuálního zastoupení v oleji, a to pro Síru, Fosfor a Sulfáty (Sulfátový popel). Pokud olej tyto normy splňuje, je uvolněn a může jít tzv. na pulty pod touto normou. Na trhu jsou ale výrobci, kteří na tomto staví svou kvalitu olejů a jsou schopni vyrábět olej, který tyto látky nemá vůbec.

Díky tomu se tak olej, který se dostává přes zmíněné odvětrávání klikové skříně do sání, nepodílí na tvorbě úsad. Největší špičkou na trhu je tak dnes olej Petro Canada C3-X, kde právě to X znázorňuje, že nemá ani jednu ze škodlivých látek, jejich základový olej je čirý jako voda a můžete ho klidně i vypít. Olej pochopitelně splňuje nejnáročnější normy ACEA, ale i normy automobilek, což je dnes u koncernu nejčastěji VW 504/507, čímž automaticky splňuje i normu VW 502/505. Tento olej, který je v zásadě ve 2 verzích, a to 5W30 a 5W40, která splňuje normu VW 505.01, dominantou i našeho BG Centra.

Petro Canada C3-X 5W30 a její použití:

Dost zákazníků nám píše, že mají i jiné vozy a jak je to tedy s normou oleje a kam všude jí můžou použít. Pojďme si to tedy vysvětlit.

Petro Canada C3-X 5W30 má uvolněné normy SAE 5W-30, ACEA C3/C2, API SN, MB 229.51, VW 504.00, VW 507.00, BMW LongLife 07, Porsche C30, je to Low Saps olej a je to olej uvolněný pro LL interval.

Celý problém ohledně norem spočívá v tom, že automobilky neuvolňují normy sami od sebe, ale výrobce olejů o ně musí požádat a hlavně je musí zaplatit, což je velice drahý špás. Proto si výrobci olejů i sami vybírají automobilky, které osloví a normu si nechají uvolnit na základě rozboru jejich konkrétního oleje.

Neznamená tudíž, že pokud nenaleznete na obalu PC C3-X normu Vašeho vozu, že ho nemůžete použít. Vše se točí především okolo dnes vyžadované normy ACEA C3 a Low Saps a tu PC C3-X splňuje, na rozdíl od jiných výrobců, na 1000%. Můžete tudíž tento olej, krom typických amerik a japonských vozů, které vyžadují jiný typ oleje, použít opravdu svým způsobem do jakéhokoliv vozu, a to buď 5W30 nebo 5W40, podle toho, co je u konkrétního motoru požadováno. PC C3-X 5W40 pak splňuje to stejné, co 5W30, což napovídá už její název.

To je v kostce asi tak vše, nic jiného v tom není a opravdu to není o nějakých speciálních látkách, které by v oleji chyběly a díky tomu olej normu "nesplňoval". Je to především Kanadská firma a nejzásadnější jsou pro ní normy pro Americký trh a z Evropy si pak vybírá jen skutečné giganty, jako je VW, MB či BMW. Zbytek jí nezajímá, což ale neznamená, že olej není pro jejich vozy ten správný, to spíše úplně naopak. Takže úplně v pohodě do Opelu, Renaultu, Citroenu, Peugeotu, atd. - koncern je naprosto jasný.......

Ameriky pak baští povětšinou 5W20. Honda, Mazda, Hyundai, KIA atd. pak potřebují normu DEXOS a baští klasickou syntetiku.

 
 

Informace pro partnerský klub Škoda Superb:

Splňuje mimo mnoha jiných norem i normu VW 504.00 a VW 507.00 pro Škoda Superb 2. a 3. generace ve viskozitě 5W-30:

1,6 TDi (77 kW, CAYC) 1,9 TDi (77 kW, BLS, BXE) 2,0 TDi (103 kW, BKD, BMP, CFFB, CLJA) 2,0 TDi (125 kW, CBBB, CFGB)
1,4 TSi (92 kW, CAXC) 1,8 TSi (118 kW, BZB, CDAA) 2,0 TSi (147 kW, CCZA) 3,6 FSi (191 kW, CDVA)

Objem: 5 l

Anonym

Hodnocení: 1.00 / 5

23.2.2024

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

9.8.2023

Cena, zrovna v akci
Nejlepší značka olejů na světě
Nejlepší olej řady
Erudovaný prodejce

Oleje Petro Canada C3X používám výhradně, pro proplach používám originální olej, a poté co je s dekarbonizační chemií vypuštěn jde jedině Petro Canada a mám nejen dobrý pocit ale i skvělé zkušenosti. Používám do všech svých vozů, a olej si drží svou čistotu, motory si spokojeně vrní, nikdy za roky s nimi nebyl problém. Provádím pravidelný proplach aditivy BG či dlouhodobým proplachem Atomium, poté dekarbonizace BG do originál oleje a poté Petro Canada+ aditiva BG a čistící aditiva BG do nádrže..Auta stáří 20let (BMW X5 3.0d a Z4 2.5i oba R6)si jen vrní.. Nová auta (Opel Insignia B 1.6cdti) takto chráněny od novoty..

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

27.7.2023

Dobrá cena

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

21.6.2023

top produkt

Anonym

Hodnocení: 4.50 / 5

18.5.2023

Jednoduché použitie

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

25.4.2023

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

22.1.2023

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

6.11.2022

Od výměny jsem najel cca 1500 km. Olej zatím stále zůstává čirý. To se mi nikdy po výměně a ujetí podobných km nestalo. Funguje tedy jinak. Při další výměně po 10 tis. km určitě použiji opět.

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

3.11.2022

Kvalitní olej

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

9.4.2022

OK

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

8.4.2022

Špičkový olej snad skoro do všeho. S aditivy BG ideál. Hlavně při častých studených startech je poznat, že motor je mazán dobře hned a kritická fáze než se olej ohřeje a začne fungovat je tím perfektně ošetřena.

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

28.4.2021

Skvělý olej!
Rozumná cena za kvalitu.

Anonym

Hodnocení: 5.00 / 5

8.2.2021

dobrá cena
kvalitní olej s certifikací

Olej používám už po 2. do Octavie 3 110 Kw diesel.

Zatím obrovská spokojenost, používám v kombinaci s dekarbonizací motoru BG a aditivy do oleje BG.

Do nafty používám taky aditiva, spotřeba šla dolů, motor je tišší.