Benzín E10 a zahradní technika, starší i novější motorky, pily...

Publikováno:

Benzín E10 a zahradní technika, starší motorky, pily

Nové palivo E10 - zahradní technika a starší motocykly

Palivo E10 je v prodeji již od přelomu roku 2023/2024 a my jsme publikovali rady, jak si s ním poradit v segmentu motorových vozidel v tomto článku.

Nyní je již čas s blížícím se jarem se podívat, jak s palivem E10 pracovat ve spojení s (nejen staršími) motocykly, zahradní technikou, tedy především u čtyřdobých sekaček, traktůrků, křovinořezů a též dvoudobých motorů v pilách a jiných zařízeních s tímto typem motorů.

O co jde s palivem E10?

Obecně platí stejná pravidla jako v našem předchozím publikovanému článku na téma E10 u osobních vozů. Ovšem u těchto především zahradních zařízení platí, že spotřeba paliva je mnohem pomalejší, objem v nádržích je výrazně menší a navíc se tyto stroje často skladují v zahradních domkách, chatkách, pod plachtou apod., což znamená přímý kontakt s okolním syrovým prostředím bohatým na vlhkost.

Vzdušná vlhkost

Zde na tato zařízení číhá největší problém a tím je právě vzdušná vlhkost, kterou etanol na sebe tak moc rád váže. Následně vznikající voda a vlhkost v palivovém systému začne vytvářet korozi, která bude jednak palivo silně znehodnocovat, zapříčiní špatné spalování a tvorbu sazí do spalovací komory motoru a do výfukového systému spojenou s kontaminaci motorového oleje, který tímto degraduje.

Přítomnost vlhkosti v palivu a následné negativní procesy mohou mít za příčinu úplné selhání palivového systému a nemožnost nastartování stroje či starších nebo novějších motocyklů, u kterých vše platí naprosto stejně, takže i zde doporučujeme řešit, jak předcházet možným potížím.

Jak ošetřit palivo a tím ochránit motor?

Doporučujeme to postavit na 3 základních produktech, které toto bezpečně zvládnou s dostatečně velkou rezervou pro případ, že bude stroj či motocykl dlouhodobě odstaven, například přes zimní období nebo při jiných odloženích.

  1. Doporučujeme předně začít vyčištěním a dekarbonizací palivové soustavy pomocí produktu BG208100 44K 100 ml nebo větším balením BG 208 44K 325 ml a toto provádět vždy na začátku nastávající sezóny. Tím docílíme odstranění biosložkových úsad z nádrže a palivových cest, usmrcení všech přítomných bakterií, odstranění karbonových úsad ze spalovací komory a výfukové soustavy. Navíc je zde i menší podíl složek aktivně vyvádějících vodu ze systému.
  2. Druhým krokem je vždy přidávat do benzínu aditivum BG 2026 Supercharge II SC 177 ml nebo autentickým produktem BG 212 Ethanol Corrosion Preventer 177 ml, která dokáží celou palivovou soustavu 100% chránit před neblahým vlivem biosložek, především etanolu. Jedná se o speciální aditiva, která dokáží palivo stabilizovat po dobu 6 měsíců (zimní období bezpečně zvládne), dále v průběhu roku zajišťují pevnou chemickou vazbu paliva a etanolu, aby nedocházelo k jejímu vzájemnému oddělování a přijímání vody, kterou v případě navázání dokáží bezpečně a bez způsobení škod vyvézt z palivového systému ven do spalovací komory, kde se vlhkost změní v páru a tomto skupenství se bezpečně výfukem vypaří.
  3. Třetí typový produkt, který Vám nabízíme k řešení je produkt BG 213 Fuel System Defender 325 ml, který je unikátní tím, že je mixem dekarbonizačního aditiva BG 208 a preventivního aditiva BG 202 / BG 212. Tím je zajištěná trvalá a komplexní ochrana celého palivového systému a již nemusíte pracovat s žádným jiným produktem, než s tímto, kterým zajistíte oba předchozí kroky.

Ještě doporučení, pokud budete mít již motor, který bude vodou v palivu nasycen více, než zvládne, použijteprodukt BG 280 Fuel System Drier 355 ml, který vodu na palivo naváže a vyvede ji bezpečně ven a systém Vám rozpohybuje.

E10 a 2-taktní motory?

Uvedené kroky výše plně platí i pro 2-taktní motory, kde se aditiva přidávají do benzínu souběžně i s olejem na přimázávání motoru.

Jak dávkovat doporučená aditiva?

Dávkování máme uvedené u všech nabízených produktů, prosíme o jejich přečtení a dodržování. Jen dodáme, vzhledem k mnoha dotazům, které se týkají případné přeaditivace paliva, že se nic špatného nestane, jen to bude velmi neekonomické a zbytečné. Vyššího účinku aditiv již nedocílíte.

Závěrečná informace

Péče o palivový systém s palivem E10 se může zdát nákladná, je ovšem potřeba přijmout fakt, že motorům nakupujeme skutečně palivo, které mu ze své syrové podstaty nedává nic dobrého a způsobuje mu uvnitř rostoucí potíže, které ve finále bude velmi drahé odstranit a vrátit mu původní kondici a vlastnosti.

Preventivní péče je tedy zásadně levnější než opravy a dále máte jistotu vždy spolehlivě fungujícího motoru. A navíc a to je velmi důležité vědět, že vlastní aditivací víte 100%, že máte naaditivováno skutečně perfektně, což u nakupovaných aditivovaných paliv Vám nikdo tak dokonalou a plnou aditivaci nezajistí, jelikož je často řešeno podstatně levnějšími a méně účinnými produkty.

V případě dotazů či nejasností nás prosím kontaktujte.

Pro vás připravil zkušený tým společnosti Red Rider s.r.o.