BG 208 44K a BG 245 - jak správně aplikovat?

Publikováno:

BG 208 a BG 245 - jak správně aplikovat?

Jak správně používat dekarbonizační aditiva k čištění palivových a výfukových soustav?

Během posledních dvou let se vytvořila na českém trhu nová stálice, kterou tvoří výrobky amerického výrobce BG Products. Jedná se o moderní produkty, které se neustále vylepšují a svým „umem“ zdaleka překračují konkurenční produkty. Většina konkurenčních produktů od svého vzniku usnula na vavřínech a nové požadavky motoristů nejsou zdaleka schopné plnit.

BG Products je ovšem právem na vrcholu, jen pro představu uvedeme, že v této společnosti pracuje tým 30 lidí na neustálém vývoji aditiv za účelem maximálního účinku, který je garantován, tak samozřejmě je kladen na maximální bezpečnost pro to, aby čištěné a aditivované agregáty nemohly utrpět působením aditiv žádnou škodu.

Momentálně nejžádanějšími produkty na českém trhu jsou produkty např. BG 208 a BG 245, které ve své podstatě dokáží čistit celé palivové, spalovací a výfukové systémy.

Jedná se o produkty:

Kdy je vhodné aplikovat tato aditiva?

  • Použití těchto aditiv je v nejlepším případě preventivní, to znamená, že bez jakýchkoliv příčin aplikujete jednou ročně nebo dle nájezdu a povahy ježdění pravidelně po 7500 – 15000 km (popsáno níže v článku).
  • Auto má nevyrovnaný chod, otáčky na volnoběh balancují, auto cuká … (zjevně jsou potřeba odstranit usazeni ze vstřiků).
  • Zapíná se a vypíná, či trvale svítí, kontrolka emisí či elektroniky motoru nebo zpětného vedení výfukových plynů.
  • Neprošli jste emisní kontrolou na STK.
  • Pociťujete pokles výkonu vozu.

Pro snazší aplikaci aditiv BG doporučujeme používat originální nacvakávací nálevky BG38-400, které pasují na všechny produkty BG v plechovkách 325 ml, což jistě každý ocení, pokud může aplikovat aditiva tak, aby se nikde nic aditivy nepolilo.

NEAPLIKUJTE PŘED MĚŘENÍM EMISÍ! 

V průběhu probíhající aplikace aditiv jsou zvýšené výfukové emise. Z tohoto důvodu proto nedoporučujeme provádět měření emisí v rámci technické kontroly. Toto je zcela přirozený jev. S další nádrží jsou naopak hodnoty výrazně lepší. 

Oba výše uvedené prostředky se cíleně zaobírají čištěním:

  • Na úrovni nádrže a palivové soustavy aktivně rozkládají vodu, rozkládají usazeniny a plak z biosložek, dále hubí všechny živé bakterie v systému, které systém kontaminují svým působením.
  • Ve spalovací komoře aktivně čistí vstřikovací trysky a aktivní části vstřikovačů, dále zbavují celý prostor od karbonu ze stěn, který zde působí velmi negativně, jelikož se díky jeho přítomnosti objem spalovacího prostoru zmenšuje, čím stoupá tlak a to má za následek negativní efekt (LSPI), česky vyjádřeno jako samozápaly.
  • Na úrovni výfukového systému efektivně odstraňují tato aditiva tvrdý karbon z oxidačního katalyzátorů, lambda sondy a hlavně z těla filtrů pevných částic DPF a FAP. Zde působí navíc jako prevence, která efektivně v systému brání tvorbě nového karbonu. Většina vozů je dnes vybavena zpětným vedením výfukových plynů do sání (EGR systém), do kterého se aditiv též dostane, takže částečně dokáže čistit i sání, což ocení majitelé přímovstřikových benzínových motorů TSI, FSI, GDI, THP apod. a samozřejmě majitelé dieselů.

Interval aplikace a výměna palivového filtru

Aditiva BG 208 44K a BG 245 doporučujeme dle zkušeností našich zákazníků a našich vlastních používat jednou za cca 7500-15000 km, dle povahy ježdění. Tím myslíme, že pokud jezdíte s autem krátké trasy, většinou po městě, doporučujeme tu periodu po 7500 km (i méně), pro vozy, které jezdí většinou trasy meziměstské a dálniční, tak tam stačí ten interval držet souběžně s výměnou oleje, tedy až do hranice maximálně 15000 km.

Vzhledem k tomu, že aditiva BG se snaží veškeré usazeniny, jak tvrdé, tak měkké, rozložit molekulárně na plynné skupenství, není nutná okamžitá výměna palivového filtru. Pokud ovšem provádíte tuto dekarbonizaci poprvé nebo nepravidelně, doporučujeme provést výměnu palivového filtru před aplikací. Výměnu doporučujeme také v případě, pokud nebyl již 2 roky zpětně měněn.

Pozn.: Palivové filtry vám dokážeme pochopitelně dodat, stačí nám zaslat buď VIN vozu nebo jeho specifikaci v poznámce objednávky a my se již s Vámi spojíme a poskytneme Vám nabídku filtrů s cenami. Nebo to lze řešit telefonicky kdykoliv na mobilním čísle 776036688.

Jak dávkovat aditiva ve smyslu množství?

Zde to má 2 úrovně a je potřeba to dodržovat:

Benzínové motory

Pro benzínové motoruy používáme BG 208 44K 325 ml – toto balení ošetří až 60 litrů benzínu v každé octanové skupině bez rozdílu a nemá zde žádný smysl toho dávat více, efekt čištění se nezlepší, je to pouze zbytečně neekonomické. Aplikace se spíše doporučuje v případě pokračujících potíží opakovat na dalších nádržích, zde žádné omezení neexistuje. Při aplikaci BG 208 44K nepřidávejte jiná aditiva do paliva. Aditivum nalejte do nádrže na pumpě vždy před tankováním paliva, aby se vše lépe promíchalo.

Naftové motory

Používáme BG 245 325 ml nebo BG 245 946 ml. Balení 325 ml ošetří též až 60 litrů nafty, větší balení se doporučuje až pro 150 litrů nafty. U naftových motorů lze pro zvýšení účinku dávkovat až o 100% navíc, to znamená, že můžeme například použít 2 plechovky na jednu nádrž, nebo použít větší balení na 2 nádrže. Případně lze použít větší balení na 1 nádrž s tím, že pojedete do půlky nádrže na tzv. super koncentrát a až Vám ručička paliva klesne do půlky nádrže, dotankujete již pouze naftu opět do plné nádrže a tím se již koncentrace upraví na klasický poměr aditiva a nafty.

Opakování aplikací BG 245 ani zde nemá žádná omezení, též platí nepřidávat jiná aditiva do paliva.  

Aditivum nalejete do nádrže na pumpě vždy před tankováním paliva, aby se vše lépe promíchalo.

Aditiva na pravidelnou aditivaci paliva 

Aby byla prevence zajištěna na maximální možný efekt, doporučujeme také pravidelné používání aditiv:

Děkujeme všem za spolupráci a přejeme vám mnoho spokojených kilometrů s vašimi vozy.

Pro vás zpracoval tým společnosti Red Rider s.r.o., který provozuje e-shopy: www.red-rider.cz a www.nejlevnejsi-aditiva.cz