Jak vybrat motorový olej do zahradní sekačky?

Publikováno:

Jaký olej do zahradní sekačky?

S jarním obdobím nastupuje čas přípravy zahradní techniky na celou sezónu. Hodně diskutovaným tématem je otázka, který je vhodný motorový olej do sekačky, tedy pokud se jedná o olej do sekačky se čtyřtaktním motorem nebo například do křovinořezu, malotraktoru atd.

Vhodný olej dle výrobce

Obecně platí, že motorový olej do benzínových sekaček předepisuje v manuálu výrobce sekačky či motoru, zpravidla to bývají oleje SAE 30, které jsou pro letní provoz. Pokud bychom potřebovali s motorem pracovat v chladnějším pásmu, potom doporučujeme použít oleje viskozity 5W-30 nebo 10W-30. Ostatně tyto zimní oleje se hojně používají u sněhových fréz. Ale pojďme zpět k tématu, jaký olej do sekačky.

První a nejdůležitější krok: prostudujte manuál

Vždy tedy doporučujeme prostudovat manuál, kde se popisuje, jaký olej do benzínové sekačky je předepsán a kolik je ho potřeba. Pokud si nebudete jisti volbou nebo manuál nemáte, tak nás prosím neváhejte kontaktovat.

Jaký olej do motorové sekačky a jiných strojů najdete v naší nabídce, respektive oleje?

Letní provoz:

Motorové oleje pro stejný typ motorů v zimním období:

Jak často měnit olej v sekačce?

Pokud vlastníte běžnou zahradu, stačí provést výměnu motorového oleje v sekačce 1x ročně, doporučujeme na jaře před zahájením prací.

Pokud byste provedli tuto výměnu již na podzim po skončení sezóny, mohl by zcela zbytečně nový olej stahovat do sebe vlhkost z atmosferického vzduchu.

Jak vyměnit olej v benzínové sekačce?

Výměna oleje u sekačky a ostatních zahradních zařízení probíhá v podstatě stejně, jako u každého jiného spalovacího motoru. Před vypuštěním oleje je bezpodmínečně nutné motor s olejem dokonale prohřát. Před spuštěním motoru si připravte vše potřebné pro výměnu oleje, tedy především vypouštěcí nádobu na starý olej, dále nový olej, doporučujeme ještě hadr na otírání a potřebné klíče k povolení zátky, pokud se olej vypouští přímo z olejové vany spodem sekačky. Je totiž mnoho sekaček, které to mají značně zjednodušené tím, že se olej vylévá z motoru napouštěcím hrdlem.

Po této přípravě nastartujte motor sekačky a nechte ho přibližně 10 minut běžet v jeho pracovním režimu bez pohybování po placu. Jakmile bude motor dostatečně zahřátý, olej vypusťte do připravené nádoby. Likvidaci starého oleje svěřte odborníkům či prodejci olejů. Motor zespodu zpět uzavřete. Nový olej dolévejte do motoru po menších dávkách a na měrce si pohlídejte, abyste měli oleje v motoru v rozmezí předpisu dle olejové měrky. Rozhodně motor olejem nepřeplňujte! Po správném naplnění uzavřete nalévací hrdlo a motor na krátkou dobu nastartujte, ať se roztáhne po celém vnitřku motoru.

TIPY PRO VÁS:

Jak lze provést proplach motoru u těchto menších zařízení a jak ošetřit olej proti oxidaci (stárnutí - znehodnocování)?

Většina sekaček či jiných zařízení nemá zrovna lehký život, jelikož pracují v relativně vysokých teplotách bez chlazení vodou, pouze se spoléhá na ochlazování vzduchem. Je potřeba si uvědomit, že zde není ani náporové chlazení, jako je tomu u motocyklu, kde pomáhá k chlazení též proudící vzduch během jízdy.

Proplach motoru pomůže

Proto doporučujeme při výměnách oleje provést proplach motoru pomocí přípravku BG109100. Postup je podobný, jako je popsáno v předchozím odstavci s tím, že po ohřátí motoru olej nevypustíme, ale přidáme do něj přípravek BG109100 v odpovídajícím množství na cca 20 minut na 1200 ot/min chodu motoru. Potom již olej opět vypouštíme ven, jak je popsáno výše.

Tato procedura odstraní karbonové úsady z prostoru pístních kroužků, motoru obnoví tlak na válci a tím i výkon. Do nového oleje doporučujeme přidat antioxidační přísadu BG116, která zajistí, že olej si zachová své vlastnosti po celou dobu své náplně, že přidaná aditiva budou motor trvale čistit a chránit před korozí a opotřebením. Dále zajistí viskozitní stabilitu oleje, což má za positivní vliv na strukturu oleje za vysokých teplot - olej nebude pěnit ani se nebude měnit v páru.

Má smysl ošetřování palivové soustavy u těchto menších motorů?

Rozhodně ANO! Ideální stav je mít namíchaný benzín s aditivem přímo v kanystru a z něj si takto ošetřené palivo dávkovat po celou sezónu do nádržky. Doporučujeme použít špičkový aditiv BG2026, který se postará o vše potřebné v palivové soustavě k zajištění hladkého chodu celého systému, včetně jednoduššího startování. Alternativou je VIF Super Benzin Aditiv

Na začátku sezóny doporučujeme provést pročištění a dekarbonizaci palivové soustavy pomocí dekarbonizačního aditiva BG208100 44K, který kompletně rozpustí vodu v palivu, vyčistí úsady z paliva v systému, zahubí možné bakterie z biosložek a odstraní karbonové úsady ve spalovacím prostoru. Motoru navrátí výkon a zajistí čistotu spalovacího a výfukového prostoru.

V případě jakýchkoliv dotazů se prosím na nás neváhejte obrátit.

Pro Vás zajistil tým obchodu Red Rider s.r.o.